معاینه پستان

بهترین متخصص زنان و زایمان اصفهان | معاینه پستان

ضرورت معاینه پستان توسط پزشک

تمام خانم های ۴۰- ۲۵سال باید هر ۱-۲ سال توسط پزشک جراح یا پزشک آموزش دیده و مجرب در امر بیماریهای پستان، معاینه پستان را انجام دهند . اگر یکی از عوامل خطر ساز برای سرطان پستان (مانند سابقه سرطان پستان در اقوام درجه اول، سن اولین زایمان بالای ۳۰ سال، بلوغ زودرس، یائسگی دیررس، چاقی شدید و …)در شما وجود دارد، توصیه می شود معاینه توسط پزشک هر ۶ ماه یک بار انجام شود.

شما و پزشک همگام و همراه با یکدیگر ، جهت مقابله با بیماری های پستان پیش می روید. نقش شما این است که خودآزمایی پستان را به طور مرتب انجام دهید و هر گونه تغییری را به پزشک خود اطلاع دهید.

نقش پزشک این است که پس از گرفتن شرح حال و تاریخچه بیماری های شما، معاینه دقیق و کاملی از پستانها به عمل آورد. در قسمت شرح حال سؤالاتی از قبیل سن، سابقه ابتلا به بیماری های پستان، سابقه ابتلا به انواع سرطان ها، وضعیت عادت ماهانه و تاریخچه حاملگی ها ، سابقه مصرف داروهای هورمونی و غیر هورمونی از شما پرسیده می‌شود که برای تشخیص و انجام معاینه دقیق اهمیت فراوان دارد.

معمولاً پزشک معالج با توجه به شرح حال و معاینه، رهنمودهای لازم را ارائه می دهد. پزشک می داند که تغییرات پستان چگونه و طی چه مدتی اتفاق می افتد، بنابراین شما باید به توصیه های وی توجه و آنها را کاملاً رعایت کنید.
هرگاه در خودآزمایی پستان با موارد مشکوک یا مواردی که در معاینات قبلی شما وجود نداشت مواجه شدید، بدون هیچگونه تأخیری با پزشک معالجتان مشورت کنید.

مشورت با پزشک در چنین مواردی، اضطراب شما را کاهش می دهد و درمانهای مناسب و سریع را برای شما به ارمغان می آورد . 

بهترین متخصص زنان و زایمان اصفهان | معاینه پستان و خودآزمایی سینهپزشک چگونه معاینه را انجام می دهد؟

معاینه توسط پزشک مشابه خودازمایی پستان است. معاینه در وضعیت های خوابیده و نشسته انجام می شود. پزشک جراح پستان، غدد لنفاوی زیر بغل و اطراف گردن را جهت اطمینان از وضعیت آنها معاینه می کند و معاینه نوک پستان را جهت بررسی وجود یا عدم ترشحات نوک پستان انجام می دهد.

در نهایت ممکن است پزشک با توجه به شرح حال و نتایج معاینه، آزمونهای تشخیصی مثل ماموگرافی، سونوگرافی، نمونه برداری با سوزن و حتی نمونه برداری به روش جراحی از بافت پستان درخواست کند.

درمان بیماری های زنان

 

ارتباط با پزشک 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به راهنمایی؟ پیام ارسال کنید