هفته ۴۰ بارداری: علائم، نکات و سایر موارد

هفته ۴۰ بارداری: علائم، نکات و سایر موارد | بهترین متخصص زنان و زایمان اصفهان

جنین در هفته ۴۰ بارداری در چه وضعیتی است؟

در هفته ۴۰ بارداری ، جنین تقریبا به اندازه خربزه است؛ قد او حدودا ۵۰ تا ۵۵ سانت است و وزنی معادل ۳ تا ۴ کیلو دارد. البته، هر نوزاد با دیگری فرق دارد و ممکن است کوچولوی شما کمی کوچکتر یا بزرگتر متولد شود.

حرکات جنین در این زمان کمی آهسته می شود زیرا بزرگتر شده و همه چیز در رحم فشرده شده است.

اگر از این که مشت و لگدهای کوچولو کم شده نگران و دستپاچه شده اید، نفس عمیق بکشید، یک قلپ آبمیوه بنوشید و دراز بکشید. سعی کنید تعداد دفعاتی را که متوجه لگد جنین می شوید بشمارید.

لازم است در یک ساعت، متوجه ۱۰ حرکت شوید. در غیر این صورت، با متخصص زنان و زایمان خود تماس بگیرید، شاید لازم باشد شما و جنین تحت معاینه قرار بگیرید.

هفته ۴۰ بارداری: علائم، نکات و سایر موارد | بهترین متخصص زنان و زایمان اصفهاندر بهترین حالت

سر نوزاد در این مرحله باید پایین آمده و در حالت زایمان قرار گرفته باشد. اگر پزشک به شما بگوید که سر نوزاد لجبازتان پایین نیامده، یعنی به جای سر پاهای کوچک او نزدیک مجرای زایمان قرار دارد.

پزشک می تواند به شکم فشار وارد کند تا نوزاد بچرخد. اگر این مانور جواب نداد، نگران نشوید. هنوز برای این که خود نوزاد بچرخد فرصت هست. اما حواستان باشد که ممکن است ماما درمورد احتمال سزارین با شما صحبت کند.

تاریخ زایمان فرار رسیده است؟

این چهل هفته همزمان طولانی ترین و سریع ترین ۴۰ هفته عمرتان به نظر می رسد. ممکن است ۹ ماه حاملگی مثل برق و باد بگذرد یا طولانی شود. در این مقطع، احتمالا ۱۱ تا ۱۵ کیلوگرم به وزنتان اضافه شده و کاملا برای زایمان آماده هستید.

ممکن است مشتاق شروع درد زایمان باشید یا امیدوار باشید که دوران حاملگی کمی بیشتر طول بکشد. قسمت گیج کننده این معما در این است که: این وضعیت دست شما نیست (البته مگر این که درد زایمان را به صورت مصنوعی القا کنید یا از قبل برای سزارین برنامه ریزی کرده باشید).

آخرین روزها می تواند ناخوشایند باشد اما خیالتان راحت باشد چون قرار نیست تا ابد طول بکشد. از هر ۱۰۰ نفر، ۶۰ زن در موعد مقرر دچار درد زایمان می شوند اما شروع درد زایمان در ۴۰ نفر دیگر دو هفته یا بیشتر طول می کشد. شما تنها نیستید!

رد شدن تاریخ زایمان

اگر مشکلی ندارید و حاملگی سالمی را پشت سر می گذارید، پزشک به شما اجازه می دهد یک هفته بیشتر از تاریخ زایمان را رد کنید.

تاریخ زایمان یک عدد تخمینی است بنابراین زمان اصلی زایمان متغیر است. با این حال، پزشک شما و جنین را به دقت تحت نظر می گیرد تا از سلامت و قوت هردو مطمئن شود.

معمولا پزشک اجازه نمی دهد بیشتر از یک هفته از تاریخ و موعد مقرر زایمان بگذرد. اگر سر نوزاد پایین نیامده باشد، وقت آن رسیده که به القای مصنوعی درد زایمان فکر کنید.

کاری که شما در این اثنا باید انجام دهید این است که صبور باشید. از این زمان اضافه برای استراحت (البته اگر بتوانید پوزیشن راحت پیدا کنید) یا انجام تدارکات لازم استفاده کنید.

 


دکتر نرگس علیان

بهترین متخصص زنان و زایمان اصفهان

آدرس : اصفهان،خیابان توحید،چهارراه پلیس،مجتمع ماکان۳، طبقه اول،واحد یک

شماره تماس : ۰۳۱۳۶۲۴۲۷۵۲ ۰۹۳۳۳۱۵۰۵۰۸

جهت مشاهده پیج اینستاگرام دکتر نرگس علیان کلیک کنید


مطالب پیشنهادی مرتبط 

زگیل تناسلی و نکاتی در مورد آن

پلاسما تراپی واژن چه مراقبتی لازم دارد ؟

پلاسماتراپی رحم و درمان عفونت واژن

درمان عفونت واژن با پلاسما تراپی رحم

هموروئید چیست ؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به راهنمایی؟ پیام ارسال کنید