میزان احتمال زایمان طبیعی

میزان احتمال زایمان طبیعی | بهترین متخصص زنان و زایمان اصفهان

میزان احتمال زایمان طبیعی

مادرانی که برای بار اول باردار شده اند و می خواهند دلبندشان را با زایمان طبیعی به دنیا بیاورند، بسیار کنجکاو هستند تا از مراحل زایمان طبیعی مطلع شوند. میزان اضطراب و ترس مادر در ماه های انتهایی بارداری بیشتر می شود و با آگاهی یافتن از روند زایمان می توانند تصویر سازی مناسبی در ذهن خود ایجاد کنند تا با کسب آمادگی های لازم، آرامش خاطر بیشتری پیدا کنند. این مطلب برگرفته از صفحه اینستاگرام دکتر نرگس علیان بهترین متخصص زنان و زایمان اصفهان است.

چقدر احتمال داره بتونم زایمان طبیعی داشته باشم؟

طبعا یکی از نگرانی های خانم های باردار در مورد نحوه ی زایمان طبیعی هست.
توجه داشته باشید که درصد زیادی از خانمها که در بارداری مشکلی ندارند، قادر به زایمان طبیعی هستند. فعالیت بدنی مناسب، آمادگی بدنی و ورزش کردن قبل از بارداری، تغذیه ی صحیح و عدم وجود بیماری های زمینه ای مثل دیابت و فشارخون مواردی که به انجام زایمان طبیعی کمک می کنند. اگر تمایل دارید زایمان راحتی داشته باشید، سعی کنید در طول بارداری فعالیت بدنی داشته باشید.

میزان احتمال زایمان طبیعی | بهترین متخصص زنان و زایمان اصفهان

نحوه زایمان طبیعی:

بازشدن دهانه رحم (سرویکس) از ۴-۵ سانت به بعد سرعت بیشتری دارد. ازاین مرحله تا زایمان به آن فاز فعال گفته می شود. درخانم های نخست‌ زا معمولا هریک ساعت، یک سانتی‌متر دهانه رحم بازتر می شود. درچند زاها سرعت بازشدن دهانه رحم سریعتر است.

دهانه رحمی که ۱۰ سانتی‌متر باز شده است را آماده زایمان می دانیم که این تقریبا با قطر سرجنین هماهنگی دارد. ازاین مرحله تا خروج سر بچه، همکاری مادر در زمان انقباضات به سیر زایمان کمک می کند.

معمولا باخروج سر نوزاد، بقیه اعضای آن که قطر کمتری از سر دارند، براحتی خارج می شوند.

با خروج کامل نوزاد و قطع کردن بند ناف، جفت بلافاصله چند دقیقه از جای خود جدا شده و خارج می گردد.

زمانی که سر جنین خارج می شود، پزشک ترشحات بینی و دهان نوزاد را پاک می کند، وجود بند ناف دور گردن نوزاد را چک می کند و درصورت لزوم آن را آزاد می کند. بدین ترتیب خروج بقیه اعضا راحت‌تر می شود.

از هر ۴-۵ نوزادی که متولد می شود یک نفر بند ناف دور گردن دارد که نباید باعث نگرانی شود.

پس از تولد، نوزاد توسط حوله یا پارچه گرم خشک می شود. ترشحات بینی و دهان نوزاد برای تنفس راحت نوزاد پاک می شود. وسپس مشخصات مادر نوزاد در دستبندی به مچ دست نوزاد بسته می شود. به بندناف کلیپس زده، و اثر کف پای نوزاد در پرونده مادر ثبت می شود.

 


مطالب پیشنهادی مرتبط 

درمان افتادگی پوست بعد از زایمان

راه های درمان نفخ بعد از زایمان

برجستگی واژن چیست؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به راهنمایی؟ پیام ارسال کنید