متخصص زایمان اصفهان

متخصص زایمان اصفهان |

انتخاب متخصص زایمان اصفهان

تمام بانوان به دلیل شرایط فیزیولوژیکی بدن‌شان، سبک زندگی و نیز حاملگی ممکن است به هر نوع بیماری زنانه‌ای دچار گردند. افراد جهت درمان آن‌ها باید به متخصص زایمان اصفهان خوب مراجعه نمایند.

به دلیل اینکه در صورت عدم درمان به موقع، مسائل جدی‌تری نظیر نازایی برای آنان ایجاد می‌گردد. به همین خاطر لازم است تا سریعا در درمان بیماری‌های مزمن و با مشاهده علائم اقدام به درمان کنند. همان گونه که در اغلب زمینه‌های علمی، سرعت پیشرفت خیلی زیاد بوده، افزایش علم در حوزه رشته مامایی، زنان و زایمان و ناباروری در چندین سال اخیر همگام با دیگر علوم، بسیار چشمگیر و شگفت‌آور بوده است.

این امر مرهون سعی و انجام تحقیقات مدام محققین این رشته است. متاسفانه در این بین اشخاصی بسیاری هستند که در این زمینه غیرمتخصص می‌باشند. آنها از این شرایط و حتی اعتماد بیماران سوء استفاده می‌کنند. یعنی با تبلیغات پوچ و کاذب فقط قصد فریب اذهان عموم را خواهند داشت.

متاسفانه که این افراد به خاطر نداشتن آگاهی و تجربه لازم و یا دانش کم علاوه بر اینکه نمی‌دانند چطور باید بیماریها را درمان نمایند، حتی گاهی با درمان اشتباه باعث شدت یافتن بیماری و بروز عوارض بدتر در بیمار نیز می‌شوند.

متخصص زایمان اصفهان | چگونه متخصص زنان و زایمان شما با تیم بارداری شما کار می‌کند؟

توصیه‌های مفید برای انتخاب بهترین متخصص زایمان اصفهان

متخصص زایمان  غربالگری بیماری‌های گوناگون را انجام می‌دهد. یک متخصص زنان و زایمان ، دکتر و یا جراحی می‌باشد که در زمینه انواع بیماری‌‌های مربوط به دستگاه تناسلی و سلامت عمومی‌بانوان تخصص دارند. همه نوع بیماری‌ رحم، لوله‌های فالوپ، تخمدان، فرج و دهانه رحم توسط متخصصین زایمان معاینه و درمان می‌گردد.

تا اینجا از اهمیت انتخاب یک متخصص زایمان خوب آگاه شده‌اید. حال قصد داریم معیارهای انتخاب این افراد را برایتان بازگو کنیم. در زیر به چند مورد اصلی و کلی اشاره خواهیم کرد:

سطح سواد و تحصیلات و صلاحیت دکتر زنان مورد نظر

بورد تخصصی جز مهم‌ترین معیار برای انتخاب بهترین دکتر متخصص زنان می‌باشد، زیرا نشان دهنده برخورداری دکتر از مهارت‌ها، دانش و تجربه لازم بوده و نیز مطمئن می‌شوید که خطای پزشکی در پرونده دکتر مورد نظرتان وجود ندارد. شما می‌توانید تمام اطلاعات در مورد دانشکده و مدارک تحصیلی، بیمارستان محل آموزش و نیز سابقه پزشک فوق را در اینترنت سرچ نمایید.

اعتبار و حسن شهرت

همه ما می‌دانیم که قرار است خصوصی‌ترین مسائل و وقایع زندگی خود را (مانند مشکلات جنسی و هر نوع بیماری) در صورت نیاز با پزشک‌مان در میان بگذاریم، بنابراین کمی‌سختگیر باشید. شما می‌توانید برای یافتن یک پزشک خوشنام به سایت بیمارستانهای گوناگون سر بزنید و به نتیجه‌گیری خوبی برسید.

آشنایی با تکنیک‌های به روز دنیای تخصص زنان

یک متخصص زایمان فردی است که تخصص ویژه در بارداری، زایمان، نازایی و اختلالات سیستم باروری و… دارد. متخصص زایمان خوب باید تخصص‌ در زمینه انواع مراقبت‌های پیشگیرانه و قبل از زایمان، تشخیص بیماری منتقله از راه جنسی، برنامه ریزی خانواده و غیره را داشته باشد. وی باید مهارت و دانش خود را با توجه به علم روز دنیا به روز نماید و از جدیدترین متدها برای تشخیص و درمان بیماری مراجعه کنندگان خود بهره گیرد.

مشورت با دوستان و اقوام

حتماً جهت یافتن و انتخاب دکتر زنان و زایمان خوب با دوستان و خویشاوندان‌تان مشورت نمایید. شاید آنها پزشک معتبری را بشناسند و او را به شما معرفی نمایند. حتی ممکن است پیش بیاید که یکی از دوستان و اطرافیان، متخصص زنان و زایمان باشد.

صمیمیت، رازداری و توانایی برقراری ارتباط موثر

بیمار باید بتواند به پزشک اعتماد کند و حس راحتی با وی داشته باشد تا به صورت کامل مشکلات شخصی خود در مورد بیماری‌اش مطرح نماید. یک متخصص متعهد است تا به تمام سوالات و ابهامات بیمار درست و شفاف پاسخ بدهد. یکی دیگر از خصلت‌های پزشک خوب داشتن صبر در معاینات و ویزیت‌ها می‌باشد.

دسترسی آسان

مورد آخری که لازم است بدانید دسترسی راحت به مطب پزشک انتخابی‌تان است. بهتر است که مطب نزدیک به محل سکونت یا محل کار‌ شما باشد. این نکته را به یاد بسپارید که در دوران حاملگی باید بارها به دکتر زنان خود مراجعه نمایید. به همان اندازه که خوش‌نامی‌دکتر شما حائز اهمیت می‌باشد، در دسترس بودن وی هم اهمیت خواهد داشت.

متخصص زایمان اصفهان | تفاوت ماما و متخصص زنان و زایمان

ویژگی بهترین پزشک متخصص زایمان اصفهان

روابط عمومی خوب و خوش خلقی جزئی از شخصیت یک پزشک متخصص زایمان است که پزشک با برخوردار بودن از اعتماد بیمار، مشکلات سلامت افراد را در می یابد و می تواند حرکت صحیحی در این زمینه ایجاد و آن را رهبری کند و نسبت به علت درد و مشکلات بیمار آگاه ودلایل بروز آن را بررسی و به طورکامل به فرد توضیح دهد.

داشتن قدرت تصمیم گیری یکی از اساسی ترین ویژگیهای یک پزشک متخصص زایمان است و می تواند بیمار را تشویق به رعایت نکات بهداشتی و حفظ سلامت خود نماید و با توجه به شرایط جسمی و روحی بیمار از روش درمانی مناسب برای تسکین وی استفاده می کند .

یکی دیگر از این ویژگی ها داشتن اخلاق پزشکی است ، یعنی یک پزشک در عملکرد خود هیچگونه صدمه عمدی چه از طریق یک اقدام غلط و یا غفلت از انجام کاری را به بیمار برساند و باید برای درمان بیمار تلاش صورت گیرد و این به معنی فراهم آوردن یک استاندارد قابل قبول و مناسب برای مراقبت از بیمار است ، یک پزشک یا درمانگر برای پیشگیری و بروز از عوارض بیماری تمهیداتی می اندیشد تا مردم از مراقبتهای بهداشتی مناسب برخوردار شوند .

از ویژگی های دکتر زنان خوب باید در حوزه کاری خود از دانش بالایی برخوردار باشد و با توجه به پیشرفت‌های مداوم علم به دانستن یافته‌های جدید علمی علاقه‌مند باشد و به صورت پیوسته مهارت‌های خود را ارتقا دهد. بعضی از مهم‌ترین مهارت‌های متخصص زایمان اصفهان خوب عبارت است از:

  1. شناخت آناتومی و دانش کافی در حوزه تخصص خود
  2. توانایی بالا در برقراری ارتباط
  3. شخصیت مهربان و علاقه‌مند به کمک کردن به دیگران
  4. توانایی در جلب اعتماد مخاطب
  5. شنونده خوبی بودن
  6. شرکت در دوره‌های تخصصی و روز
  7. در اختیار داشتن تیم متخصص
  8. رعایت استانداردهای حرفه‌ای

زمان مراجعه به دکتر زنان خوب چه وقت است؟

تفکر اغلب افراد جامعه این می‌باشد که حتما باید یک بیماری رخ بدهد تا ما به پزشک مربوطه مراجعه نمایید. تفکر بدتر در حوزه بانوان این است که فقط یک خانم متاهل به متخصص زنان و زایمان احتیاج خواهد داشت و همین باور غلط در گذشته سبب ازدیاد بیماری و گاها نازایی در دختران مجرد پس از تاهل آنان می‌گشت.

متخصص زایمان اصفهان

خانم‌ها از وقتی که به بلوغ می‌رسند و یا از زمانی که فعالیت جنسی خود آغاز می‌کنند تا سن ۷۰ سالگی، باید سالانه به پزشک زنان مراجعه نمایند و معایناتی نظیر:

ویزیت خانم‌ها برای متخصصان زنان و زایمان امری عادی و کاری می‌باشد، بنابراین بانوان نباید در چکاپ سالیانه‌شان دچار تردید و یا حتی دچار شرم و حجب از ویزیت گردند و این معضل باعث شود تا قید ویزیت شدن را بزنند!

قدم اول برای حفظ سلامتی یک خانم، همیشه گوش به زنگ بودن است و وی باید بدن خود را ارزیابی نماید و با مشاهده هر علامت غیر طبیعی (مانند بهم ریختن نظم پریودی٬ بوی بد و یا رنگ غیرطبیعی ترشحات، درد در ناحیه لگنی، درد، خارش و یا سوزش در ناحیه تناسلی، رویت جوش و زگیل تناسلی ٬ درد در سینه و..) به پزشک متخصص زنان خود مراجعه نماید و بدون نگرانی و خجالت مسائل خود را با او در میان بگذارد تا از بروز بیماری و سرطان ممانعت نماید.

در معاینات پزشکی زنان چه اقداماتی انجام می‌گردد؟

  1. تشکیل پرونده پزشکی : دکتر در دیدار اول از شما پرسش‌هایی کلی در مورد وضعیت عمومی، در رابطه با سوابق بیماری، در مورد نوشیدن الکل، مصرف داروها و… خواهد پرسید.
  2. ثبت علائم حیاتی زنان : سن ، قد، وزن و فشار خون ثبت می‌گردد.
  3. معاینه سینه زنان : دکتر با انگشتان دست، هر دو پستان را از نظر ظاهری و یا برجستگی خاص بررسی می‌نماید. تا در صورت یافتن توده غیر طبیعی، ترشح در نوک سینه و یا مشاهده تغییراتی در بافت پوست سینه، آن را مورد ارزیابی بیشتری قرار خواهد داد.
  4. معاینه لگنی :  پزشک با معاینات لازم وضعیت رحم٬ لوله‌های فالوپ و تخمدان‌های بیمار را مورد بررسی قرار می‌دهد. همچنین ابزاری به نام اسپکولوم را به نرمی‌وارد واژن نموده و دهانه رحم را باز کرده و مورد بررسی و معاینه قرار می‌دهد.
  5. تست بیماری مقاربتی : این تست به صورت آزمایش خون و یا نمونه برداری از واژن و ارسال به آزمایشگاه می‌باشد.
  6. و … .

متخصص زایمان اصفهان | انتخاب متخصص زایمان اصفهان

مشاوره با متخصص زنان و زایمان

متخصص زایمان اصفهان با انجام غربالگری بیماری های مختلف، مراجعین خود را در زمینه کمک به بارداری یا جلوگیری از بارداری راهنمایی کرده و مشکلات ناحیه تناسلی و دستگاه تولید مثل را درمان می کند. از آنجایی که مراجعه به متخصص زنان  به معنی معاینه خصوصی ترین بخش بدن است، بنابراین توصیه می شود، به پزشکی مراجعه کنید که کاملاً با او احساس راحتی می کنید و در حین معاینه آرامش دارید.

آنچه متخصص زایمان شما انجام می‌دهد:

  • سلامتی شما و نوزاد در حال رشد شما را ازجمله انجام اولتراسوند، ارزیابی‌ها و آزمایشات معمول، کنترل می‌کند.
  • وضعیت سلامت را که می‌تواند باعث بروز مشکلاتی از قبیل فشارخون بالا، دیابت، عفونت‌ها و اختلالات ژنتیکی در دوران بارداری شما شود و یا سلامت نوزاد شما را تحت تأثیر قرار دهد، بررسی می‌کند.
  • توصیه‌هایی را در مورد رژیم غذایی، ورزش، داروها و سالم بودن ارائه می‌دهد.
  • به شما کمک می‌کند تا با خستگی صبحگاهی، درد پشت و پا، سوزش سر دل و دیگر مشکلات رایج در دوران بارداری مقابله کنید.
  • به سؤالات شما در مورد بارداری و نوزاد در حال رشدتان پاسخ می‌دهد.
  • توضیح می‌دهد که در طول زایمان چه اتفاقی می‌افتد
  • در برخی اوقات، نوزادانتان را به دنیا می‌آورد
  • در زمان بهبود حالتان، شما را تحت نظر داشته باشد

چگونه متخصص زنان و زایمان شما با تیم بارداری شما کار می‌کند؟

متخصص زایمان شما، نقش مهمی در قبل و بعد و در طول بارداری ایفا می‌کند. متخصصان زایمان برای مراقبت از شما با پرستاران، ماماها، دستیاران پزشک و سایر متخصصان بهداشت و سلامت کار می‌کنند. شما ممکن است این اعضای تیم را در طی بازدیدهای روزانه خود مشاهده کنید.

متخصص زنان و زایمان شما ممکن است توصیه کنند که شما و همسرتان که قرار است پدر شود، در مراکز بارداری و کلاس‌های زایمان که پرستاران و مربیان آن آموزش می‌دهند، شرکت کنند.

هنگامی‌که آن روز بزرگ فرا می‌رسد، پرستاران و مربیان شما را در طول وضع حمل کمک می‌کنند، اما متخصص زنان شما روند کار شما را کنترل می‌کند و هنگامی‌که زمان آن می‌رسد، نوزاد را به دنیا می‌آورد.

متخصص زایمان اصفهان | بهترین متخصص زایمان اصفهان

تفاوت ماما و متخصص زنان و زایمان

امروزه خانواده‌هایی که قصد دارند بچه‌دار شوند، معمولا از پیش از بارداری تا پس از زایمان، تحت نظر متخصصان این حوزه قرار می‌گیرند. خانم‌ها اهمیت زیادی برای این موضوع قائل هستند دوست دارند زایمانی اصولی و بدون استرس داشته باشند. اما متاسفانه در جامعه درک درستی از تفاوت بین دو حرفه مامایی و تخصص زنان و زایمان وجود ندارد.

با وجود این‌که ممکن است ماماها و متخصصان زنان و زایمان، هر کدام در زمینه کاری و حرفه خود تخصص و مهارت کافی داشته باشند، اما زمینه فعالیت آن‌ها با هم متفاوت است. به همین ترتیب، معیار انتخاب آن‌ها نیز فرق دارد.

از نظر بسیاری از افراد تخصص مامایی و تخصص زنان و زایمان دقیقا مشابه هم هستند، در حالی‌که این دو رشته با هم تفاوت‌های اساسی دارند.

تفاوت رشته زنان با مامایی خود مزید بر علت است. متخصص زنان در دانشکده پزشکی تحصیلات خود را گذرانده و پس از گذراندن دوره پزشکی عمومی وارد تخصص زنان و زایمان شده است اما ماما در دوره کارشناسی و گاهی کارشناسی ارشد مامایی تحصیل کرده است و به اندازه پزشک زنان از بیماری‌های خاص و موارد خاص‌تر اطلاع ندارد.

اعمال جراحی زناناعمال زیبایی زنانبرداشتن زخم های دهانه ی رحمپلاسما جتپلاسما جت واژنتست سلامت جنین ( NST )درمان نازائی و IUIرژیم دوران بارداری جهت کنترل وزنرژیم قبل بارداری جهت تعیین جنسیتزایمان طبیعی، زایمان بدون دردسزارینسونوگرافی حاملگی و سونوگرافی رحم و تخمدانغربالگری سرطان های زنانکربوکسی تراپیگذاشتن و خارج کردن IUDلیزر جهت افزایش میل و لذت جنسی بانوانلیزر جهت ترک استریا ناشی از کاهش یا افزایش وزن و بارداریلیزر جهت درمان افتادگی مثانه و رحملیزر جهت درمان علایم یائسگیلیزر جهت درمان گشادشدگی در اثر بارداری زایمان و افزایش سنلیزر جهت درمان هموروئیدلیزر جهت رفع بی اختیاری های ادراریلیزر جهت روشن سازی و ر فع تیرگی های واژنلیزر جهت کوچک کردن و برداشتن لابیالیزر های ترمیمیمراقبت های دوران بارداریمشاوره قبل از بارداریمشاوره قبل و بعد از ازدواجمطالب آموزشی متخصص زنان و زایمان اصفهانمعاینه پستاننمونه برداری تشخیصی رحم

IUDIUINSTباروریبهترین متخصص زایمان اصفهانبهترین متخصص زنان اصفهانتبخال تناسلیترشحات غیر عادیخارش دستگاه تناسلیدرمان نازائیزگیل تناسلیسوزش سر دلسوزش ناحیه تناسلیغربالگری بارداریغربالگری جنینلیزر درمانیمتخصص زایمان اصفهانمتخصص زنان اصفهانمتخصص زنان و زایمان اصفهانمعاینه سینهنازائی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به راهنمایی؟ پیام ارسال کنید