لیزر جهت درمان افتادگی رحم و مثانه

متخصص زنان و زایمان اصفهان | لیزر جهت درمان افتادگی رحم و مثانه

لیزر مونالیزا لیزر جهت درمان افتادگی رحم و مثانه

افتادگی رحم از شایع‌ترین مشکلاتی است که زنان در سنین بالا ممکن است با آن روبه‌رو شوند. به ویژه در برخی از زنان که در دوران توانمندی و سنین کم زندگی خود مراقبت‌های لازم را از حفره لگنی خود به عمل نیاورده‌اند، ما شاهد درصد بالایی از این زنان هستیم که به انواع بی‌اختیاری ادرار دچار شده‌اند.

قبل از بیان درمان و روش‌های پیشگیری از این عارضه به علل افتادگی رحم اشاره می‌کنیم:

• بارداری‌های متعدد و زایمان‌ها ممکن است که به عضلات نگهدارنده زنان آسیب وارد کند، به همین دلیل توصیه می‌شودحتی اگر تمایل دارید تعداد زیادی بچه به دنیا بیاورید حتما از لحاظ حفره لگنی و اندام‌های آن تحت نظر یک پزشک متخصص باشید.

• بلند کردن اجسام سنگین به مرور می‌تواند سبب ضعیف شدن عضلات کف لگن و نگهدارنده و در نهایت افتادگی رحم شود.

• خشکی واژن و آتروفی واژن از عواملی هستند که باعث شکننده شدن ساختار واژن شده و در نهایت سبب می‌شوند که رحم و مثانه که در بالای واژن قرار دارند کمی به سمت واژن متمایل شوند.

• یائسگی و افزایش سن نیز یکی دیگر از مواردی هستند که سبب ضعف در عملکرد عضلات نگهدارنده می‌شود.

• ژنتیک خود یکی از مسائلی است که در سلامت ماندن عضلات نگهدارنده مؤثر هستند، برای مثال برخی از زنان پس از یک زایمان دچار ضعف در عضلات می‌شوند و برخی دیگر پس از انجام کارهای سنگین و فیزیکی سخت و زایمان‌های متعدد نیز دچار افتادگی نمی‌شوند.

به طور کلی می‌توانیم بگوییم مهم‌ترین علتی که سلامتی وضعیت قرارگیری رحم را تهدید می‌کند، عضلات نگهدارنده رحم می‌باشند.

در مورد افتادگی مثانه نیز وضع به همین شکل است، زیرا مهمترین علتی که مثانه را تهدید می‌کند، ضعف در عضلات نگهدارنده آن است.

زیرا از مهمترین عوارض افتادگی رحم و افتادگی مثانه، ابتلا به انواع بی‌اختیاری ادرار است.

افتادگی رحم و مثانه چیست؟

افتادگی رحم و مثانه به معنی خارج شدن آن‌ها در مختصات درست خود هستند.
اگر رحم و مثانه از وضعیت درست خود به سمت پایین متمایل شوند، دچار افتادگی شده‌اند.

افتادگی رحم و مثانه می‌تواند باعث بروز مشکلات زیادی شود، از جمله مهمترین آن‌ها می‌توانیم به دو مورد زیر اشاره کنیم:
• بی‌اختیاری ادرار
• عفونت‌های مزمن واژن
• احساس سنگینی در شکم
• و …

به همین دلیل هرگونه اختلال و یا مشکلی که در رابطه با رحم و مثانه پیش می‌آید باید به درستی پیگیری شود و پشت گوش انداخته نشود.

زیرا اگر افتادگی رحم و مثانه به صورت جزی باشد می‌توان در همان مراحل اولیه آن‌ها را به راحتی درمان کرد اما اگر به مراحل پیشرفته برسند نیاز به درمان‌های سنگین‌تر وپرهزینه‌تری است.

بهترین روش های درمانی افتادگی رحم و مثانه

روش‌های درمانی گوناگونی اعم از ورزش کگل، استفاده از پساری‌ها، عمل جراحی و لیزر برای درمان افتادگی رحم و مثانه وجود دارند. هر کدام از این روش‌ها متناسب با شدت افتادگی فرد به کار می‌رود اما اغلب لیزردرمانی برای همه افراد مناسب است.
لیزر درمانی با تأثیر بر عضلات واژن و پیشابراه‌ می‌تواند سبب تقویت عضلات نگهدارنده شود و وضعیت مثانه و رحم را تصحیح کند در واقع با تأثیر بر روی واژن و بازسازی سلول‌های واژن، بی‌اختیاری ادرار را به صورت غیرمستقیم درمان می‌کند.
روش لیزردرمانی بسیار مؤثر و ثمربخش بوده و مراجعین زیادی از درمان افتادگی رحم و مثانه خود با لیزر مونالیزا تاچ راضی بوده‌اند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که اگر از افتادگی رحم و مثانه رنج می‌برید ابتدا جلسه‌ای مشاوره با پزشک متخصص داشته باشید سپس در شروع درمان خود اقدام کنید. زیرا افتادگی باید هرچه سریع‌تر درمان شود.

بیشتر مطالعه کنید : انواع جراحی های متخصص زنان و زایمان

بهترین متخصص زنان و زایمان اصفهان | لیزر جهت درمان افتادگی مثانه و رحمدر صورتی که افتادگی رحم و مثانه خیلی شدید باشد توصیه به استفاده از عمل‌های جراحی و یا به کارگری پساری می‌کنیم. پساری‌ها ابزارهایی هستند که کمک به بهبود وضعیت قرارگیری مثانه و رحم می‌کنند.
از طرفی انجام ورزش کگل می‌تواند به شما در تقویت عضلات کف لگن و عضلات نگهدارنده کمک کند و افتادگی‌های رحم و مثانه را تا حد قابل قبولی در طولانی مدت درمان کند.

ورزش کگل به این صورت می‌باشد که شما در ابتدا باید روی زمین دراز بکشید و احساس کنید نیاز به ادرار کردن دارید و سعی کنید مانع از خروج ادرار شوید، سپس این کار را در مورد تخلیه مدفوع نیز تکرار کنید.

و در نهایت سعی کنید عضلات خروجی مدفوع و ادرار را با هم منقبض کنید.

زمانیکه اینکار را به خوبی یاد گرفتید می‌توانید در همه حالتی اقدام به انجام ورزش کگل کنید.

بهترین دستگاه برای درمان افتادگی رحم و مثانه

دستگاه لیزرمونالیزا تاچ یکی از بهترین دستگاه‌های درمان افتادگی رحم و مثانه می‌باشد که با عملکرد خاص خود، سبب تقویت عضلات واژن می‌شود.
این دستگاه لیزر طی فرایندی بدون درد و سرپایی در طی چند جلسه بسته به مشکل فرد اقدام به رفع ضعف عضلات نگهدارنده و تصحیح وضعیت مکانی آن‌ها می‌شود.
در طی این روش با تقوت عضلات واژنی، عضلات کف لگن نیز تقویت می‌شوند واگر فرد دچار بی‌اختیاری ادرار نیز شده باشد درمان خواهد شد.
در واقع لیزر مونالیزا تاچ باعث افزایش کلاژن‌سازی در واژن و بازسازی سلول‌های آن می‌شود و این موضوع خودبه خود باعث بهبود شرایط مثانه و رحم می‌شود.
بسیاری از افراد به تنهایی از لیزر نتایج مطلوبی می‌گیرند و با تقویت عضلات کف لگن خود با لیزر، افتادگی رحم و مثانه خود را درمان می‌کنند.

دستگاه لیزری که در درمان افتادگی رحم و مثانه از آن در کلینیک تخصصی رز ایرانیان از آن استفاده می‌شود، دستگاه لیزر مونالیزاتاچ می‌باشد که عملکرد بسیار قوی‌ و عالی‌ای در درمان افتادگی دارد.

دستگاه لیزرمونالیزاتاچ و ژولیت در حال حاضر بهترین دستگاه‌ها در درمان افتادگی رحم و مثانه می‌باشند که نتایج درخشان آن‌ها در همان جلسه اول قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید : درمان بیماری های زنان 

بهترین متخصص زنان و زایمان اصفهان | لیزر درمان افتادگی رحم و مثانه

ویژگی دستگاه لیزرمونالیزا تاچ لیزر جهت درمان افتادگی رحم و مثانه

دستگاهی که در درمان افتادگی رحم و مثانه نقش مهمی دارد، دستگاه لیزرمونالیزا تاچ می‌باشد. این دستگاه لیزر نقش بسیار کلیدی و مهمی در تقویت عضلات واژن و کف لگن دارد.

اکنون به برخی از ویژگی‌های این دستگاه اشاره می‌کنیم:

• دستگاه لیزر مونالیزاتاچ طی چندین جلسه بیمار را به نتیجه عالی و مطلوبی می‌رساند.

• درمان افتادگی رحم و مثانه با دستگاه لیزرمونالیزاتاچ طی فرایندی کاملاً بدون درد صورت می‌گیرد.

• روش درمانی دستگاه لیزرمونالیزاتاچ به این صورت است که فرد نیاز به هیچ دوره نقاهتی ندارد.

• در این روش فرد دچار هیچگونه درد، خونریزی، برش و … نمی‌شود.

ویژگی درمان افتادگی رحم و مثانه با لیزرمونالیزا نسبت به دیگر دستگاه‌ها درمان افتادگی رحم و مثانه با دستگاه لیزرمونالیزاتاچ دارای مزیت‌های مختلفی است که به بررسی آن می‌پردازیم.

یکی از مزیت‌های آن، این است که این روش کاملاً سرپایی و بدون نیاز به بخیه و برش است، به همین دلیل نیاز به هیچ دوره نقاهتی ندارد.

درمان افتادگی با دستگاه لیزرمونالیزاتاچ بسیار مؤثر است و در همان جلسه اول نتیجه‌اش کاملاً مشهود می‌باشد.

از طرفی روش‌های جراحی انتخاب آخر هستند زیرا این روش‌ها تهاجمی می‌‌باشند و بهتر است تنها در مواقعی که افتادگی بسیار حاد است از آن استفاده شود.

درمان افتادگی با دستگاه لیزرمونالیزاتاچ به قدری مؤثر است که در همان جلسه اول نتیجه‌اش قابل مشاهده است.
ورزش کگل بهتر است در کنار دیگر روش‌های درمانی و یا به عنوان یک راه پیشگیری‌کننده استفاده شود.
چه کسانی می‌توانند از لیزر برای درمان افتادگی رحم و مثانه استفاده کنند
همه افرادی که دچار افتادگی رحم و مثانه هستند و افتادگی آن‌ها حاد نیست می‌توانند با لیزر اقدام به درمان خود کنند.
قبل از انجام لیزر نیاز به انجام آزمایش‌ها و تست‌های خاصی است که حتما در صورت خوب بودن نتیجه آزمایش باید لیزر را انجام داد.
در صورت داشتن مشکل خاصی، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

لیزر های ترمیمی

چه کسانی نمی‌توانند از لیزر جهت درمان افتادگی رحم و مثانه استفاده کنند ؟

معمولاً لیزردرمانی با دستگاه لیزرمونالیزا تاچ برای درمان افتادگی رحم و مثانه به افراد زیر توصیه نمی‌شود:

• کسانی که دچار عفونت واژینال شده‌اند.
• افرادی که دچار افتادگی حاد مثانه و رحم هستند.
• کسانی که تبخال تناسلی و زگیل تناسلی فعال دارند.
• در صورت داشتن بیماری خاص حتما با پزشک خود مشورت کنید.
• قبل از درمان افتادگی رحم و مثانه با دستگاه لیزرمونالیزاتاچ باید آزمایش بدهید اگر نتیجه آزمایش مطلوب نبود حتما خود را درمان کنید سپس پس از خوب شدن نتیجه آزمایش اقدام به درمان افتادگی رحم و مثانه خود با دستگاه لیزرمونالیزاتاچ کنید.
هزینه درمان افتادگی رحم و مثانه
هزینه درمان افتادگی رحم و مثانه بسته به نوع روش، شدت مشکل شما، تعداد جلسات متفاوت می‌باشد. توجه کنید که برای درمان افتادگی رحم و مثانه هر چه قدر زودتر اقدام کنید بهتر است.

 

اعمال جراحی کیست تخمدان ـ خارج کردن رحم ـ میوکتومی ـ افتادگی مثانه ـ (سیستوسل و رکتوسل)

 

ارتباط با پزشک 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به راهنمایی؟ پیام ارسال کنید