درمان و جراحی زگیلهای تناسلی با لیزر

درمان و جراحی زگیلهای تناسلی با لیزر | بهترین متخصص زنان و زایمان اصفهان

درمان و جراحی زگیلهای تناسلی با لیزر

معمولاً درمان به صورت از بین بردن زگیل های به وجود آمده است که باید هر چه سریعتر انجام شود تا مانع گسترش بیماری و ازدیاد زگیل ها که به سرعت رخ می دهد شود. لیزر می تواند نقش تعیین کننده ای را برای درمان زگیل های تناسلی ایفا نماید. در ادامه با درمان و جراحی زگیلهای تناسلی با لیزر بیشتر آشنا می شویم.

هرچند که به کار گیری واکسن در این مرحله چندان کار ساز نبوده و توصیه نمی شود و فقط می تواند مانع از ابتلا به سایر گونه های ویروسی شود.

زگیل ها را می توان با روش های متعددی مانند فریز و لیزر نمودن از بین برد که در این میان اثر لیزر زگیل تناسلی نسبت به سایر روش ها سریعتر و مطمئن تر است. در یک مطالعه که به صورت تصادفی بین اثر فریز کردن (کرایوتراپی) و لیزرها انجام شده، نتایج جالب توجهی به دست آمده است که شامل بررسی از نظر اثر اولیه، تعداد دفعات درمان و میزان عود و عوارض بعد از درمان بوده است.

درمان و جراحی زگیلهای تناسلی با لیزر | بهترین متخصص زنان و زایمان اصفهان
آیا لیزر زگیل تناسلی کل ویروس را از بدن از بین برده و نوعی درمان قطعی خواهد بود؟

این نکته حائز اهمیت است که این ویروس وقتى وارد بدن شود. براى همیشه در بدن باقى میماند و هرگاه ایمنى یا مقاومت بدن کاهش مجددا ویروس فعال میشود. که در این زمینه با مصرف داروى ضد ویروس و از بین بردن زگیل هاى حاوى ویروس کمک به قوى شدن بدن و سرکوب ویروس میشود.

اما نکته مهم تر در انتقال ویروس از یک فرد به فرد دیگر است. که یکى از راههاى انتقال ویروس زگیل تناسلی می باشد که از طریق تماس مستقیم با بدن فرد دچار زگیل است و این نکته را ما اکثرا در زنان و شوهران میبینیم که وقتى یکى از آنها گرفتار میشود دیگرى هم از طریق تماس بدن به بدن دچار زگیل و ویروس میشود و اینجا است که برداشتن زگیل حاوى ویروس کمک به جلوگیرى از انتشار آن نموده و در این زمینه برداشتن زگیل با لیزر بهترین روش است و مانع از گسترش بیمارى به دیگرى میشود.

مزایای درمان زگیل تناسلی با لیزر

مدت زمان کوتاه جراحی.
حداقل بودن درد و خونریزی.
اثری از اسکار بزرگ و محل زخم بزرگ نیست.
انتقال عفونت های خطرناک مثل هپاتیت که در جراحی سنتی محتمل است درعمل با لیزر وجود ندارد.
نیازی به پانسمان داخلی (توپی یا تامپون)ندارد که معمولا در جراحی سنتی اجباری و خارج کردن آن بسیار دردناک است.
درد بعد از عمل با لیزر نسبت به جراحی سنتی بسیار کمتر و میزان خونریزی نیزکمتر است همچنین میزان عود کمتر است.

نیازی به بستری در بیمارستان و گرفتن بیهوشی عمومی یا بی حسی نخاعی که یکی از علل ترس بیماران است. نداشته ومتعاقب آن نیازی به استراحت چند روزه در منزل که از ضروریات جراحی سنتی است را ندارند. و از روز بعد از عمل میتوانند به سرکار خود بازگردند زیرا بیمار بیهوشی نگرفته ودرد زیادی بعد از عمل ندارد.
عمل معمولا در مطب انجام و بیمار بعد از عمل مرخص ومیتواند. بعد از عمل تغذیه معمولی و دفع مدفوع داشته باشد در حالی که در جراحی سنتی اصل برعدم تغذیه حداقل برای۲۴ساعت وسپس تغذیه با سوپ برای به تاخیر انداختن دفع برای مدت چند روزمی باشد.

دکتر نرگس علیان بهترین متخصص زنان و زایمان اصفهان

آدرس : اصفهان،خیابان توحید،چهارراه پلیس،مجتمع ماکان۳، طبقه اول،واحد یک

مطالب پیشنهادی مرتبط

زگیل تناسلی و نکاتی در مورد آن

پلاسما تراپی واژن چه مراقبتی لازم دارد ؟

پلاسماتراپی رحم و درمان عفونت واژن

درمان عفونت واژن با پلاسما تراپی رحم