درمان نازائی و IUI

بهترین متخصص زنان و زایمان اصفهان | درمان نازایی یا IUI

همه چیز درباره درمان ناباروری با تلقیح داخل رحمی IUI

تلقیح داخل رحمی (IUI) یک روش کمک باروری است که شامل قرار دادن اسپرم در داخل رحم زن برای تسهیل لقاح است. هدف IUI افزایش تعداد اسپرم هایی که به لوله های فالوپ می رسند که متعاقباً احتمال لقاح را افزایش می دهد. این گزینه کمتر تهاجمی و کم هزینه تر در مقایسه با روش های کمک باروری است.

چه زمانی از لقاح داخل رحمی IUI استفاده می شود؟

شایع ترین دلایل استفاده از IUI تعداد کم اسپرم یا کاهش تحرک اسپرم است. با این حال ، ممکن است به عنوان یک درمان ناباروری برای هر یک از شرایط زیر نیز انتخاب شود:

• ناباروری با علت ناشناخته
• اختلالات رحم از جمله مشکلات مخاط دهانه رحم
• بافت اسکار گردن رحم به دلیل سابقه جراحی در گذشته که ممکن است مانع از رسیدن اسپرم ها برای ورود به رحم شود
• اختلال در انزال

درمان ناباروری با iui در این افراد ممنوع است !

IUI برای بیماران زیر توصیه نمی شود:
• زنانی که اختلال شدید در لوله های فالوپ دارند.
• زنانی که سابقه عفونت لگن دارند .
• زنان مبتلا به آندومتریوز متوسط تا شدید

بهترین متخصص زنان و زایمان اصفهان | تلقیح داخل رحمی IUI

درمان نازائی و IUI – تلقیح داخل رحمی چگونه است ؟

قبل از تلقیح داخل رحمی ، داروهای تحریک کننده تخمک گذاری ، به زن تجویز می شود. داروهای تخمک گذاری ، مانند کلوموفین سیترات ، گنادوتروپین ها ، و یاوروفولیتروپین ها استفاده شود.
• اگر داروهای تحریک کننده تخمک گذاری در یک چرخه IUI استفاده شوند ، نظارت دقیق ضروری است. مانیتورینگ شامل آزمایش های دوره ای خون و سونوگرافی است که از روز ششم چرخه زن شروع می شود. نتایج این آزمایشات نشان می دهد که تخمک ها بالغ می شوند .شروع درمان در زمان تخمک گذاری انجام می شود ، به طور معمول حدود ۲۴-۳۶ ساعت پس از افزایش هورمون LH که نشان دهنده تخمک گذاری است انجام می شود.
مرکز فوق تخصصی ناباروری امین یکی از مراکز پزشکی پیشرو و مدرن برای ارائه خدمات درمانی بوده و با پرداختن به تمامی جوانب بیماران نابارور، طیف وسیعی از این بیماران را تحت درمان قرار داده اند. این مرکز پزشکی در غرب تهران دارای کلیه امکانات جانبی در جهت خدمات رسانی کامل به بیماران می باشد.

• یک نمونه مایع منی توسط آزمایشگاه از مرد گرفته و شسته می شود تا اسپرم از مایع منی جدا شود. یا از اسپرم اهدا کننده ویژه که تهیه شده استفاده می شود. پزشک بانک اسپرم را که از قبل برای IUI تهیه شده است ، به آزمایشگاه ارسال می کند.
سپس از سوند برای قرار دادن اسپرم به طور مستقیم در رحم استفاده می شود. در این فرآیند تعداد زیادی از سلولهای اسپرم در رحم قرار می گیرد .روش IUI فقط چند دقیقه طول می کشد و حداقل ناراحتی و درد را دارد. یک روش نسبتاً سریع است و در مطب پزشک و بدون بیهوشی انجام می شود.
• قدم بعدی بررسی علائم و نشانه های بارداری است.

عوارض درمان ناباروری با IUI چیست؟

اگر در هنگام مصرف IUI داروهای باروری مصرف می کنید ، احتمال باردار شدن چند برابر بیشتر می شود. همچنین احتمال کمی عفونت بعد از درمان وجود دارد.

درصد موفقیت درمان ناباروری با IUI

موفقیت IUI به عوامل مختلفی بستگی دارد. بسته به متغیرهایی مانند سن زن ، دلیل ناباروری و استفاده از داروهای باروری و متغیرهای دیگر به میزان ۲۰٪ در هر چرخه درمان برسد.
از آنجائیکه این روش گزینه کم تهاجمی و ارزان تری است ، میزان بارداری با آن پایین تر از تلقیح خارج رحمی با IVF است.

درمان نازایی زنان و مردان متخصص زنان و زایمان اصفهان