درمان مشکلات برجستگی واژن

درمان مشکلات برجستگی واژن | بهترین متخصص زنان و زایمان اصفهان

درمان مشکلات برجستگی واژن

اگر برجستگی ها به خودی خود برطرف نشوند، گزینه های درمانی شما به علت آن بستگی دارد. ضایعات را دست کاری نکنید زیرا ممکن است منجر به تحریک یا عفونت شود. در ادامه به بررسی دقیق راه های درمان مشکلات برجستگی واژن می پردازیم.

تبخال تناسلی

متأسفانه هیچ درمانی برای تبخال وجود ندارد، اما قابل کنترل است. شنیدن خبر ابتلا به تبخال می تواند استرس آور باشد اما بیماری بسیار شایعی است و به راحتی قابل کنترل می باشد. اگر به تازگی اولین ظهور تبخال را تجربه کرده اید، بدانید که این بیماری بهبود خواهد یافت. به طور کلی، اولین ظهور بدترین است و با گذشت زمان از میزان حملات و شدت آن کاسته می شود.

در صورت مثبت بودن آزمایش، پزشک می تواند با مشاوره و تجویز دارو به شما کمک کند. داروهای ضد ویروسی به جلوگیری یا کوتاه شدن دوره حملات کمک می کنند. از آنجا که انتقال تبخال در دوره فعال آسان تر است، درمان هرپس احتمال انتقال آن به شریک جنسی را می کاهد.

سفلیس

سفلیس با پنی سیلین که باعث از بین رفتن باکتری عامل سفلیس می شود، به راحتی قابل درمان است. مراحل اولیه معمولاً فقط به یکبار پنی سیلین پاسخ می دهد، در حالی که سفلیس نهان دیررس ممکن است به دوزهای بیشتری نیاز داشته باشد. در صورت درمان عفونت در مراحل اولیه، هیچ صدمه ای به سلامت فرد وارد نخواهد شد.

زگیل های تناسلی ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)

اگرچه هیچ درمانی برای HPV وجود ندارد، اما زگیل های تناسلی را می توان با استفاده از کرم های تجویزی، لیزر یا جراحی توسط پزشک برطرف کرد. انواع خاصی از HPV از طریق واکسیناسیون قابل پیشگیری است، از جمله مواردی که موجب زگیل تناسلی می شوند.

درمان مشکلات برجستگی واژن | بهترین متخصص زنان و زایمان اصفهانمولوسکوم مسری

اگرچه ممکن است برخی از افراد درمان را غیرضروری بدانند، اما در مواردی که ضایعات ناحیه تناسلی را درگیر می کنند، CDC معمولا درمان را توصیه می کند، زیرا این بیماری از طریق تماس جنسی گسترش می یابد. با استفاده از سرما، تخلیه یا لیزر می توان مولوسکوم واگزیوم را از بین برد. این برجستگی ها قابل انتقال هستند. با از بین بردن آن ها، ویروس دیگر در بدن شما وجود ندارد، اما اگر در آینده در معرض خطر قرار بگیرید، می توانید دوباره دچار آن شوید.

برجستگی واژن

برجستگی واژن می‌تواند نشانه بیماری های مقاربتی باشد و باید جدی گرفته شود

کیست های فرج و واژن

برخی کیست ها ممکن است بدون درمان از بین بروند. استفاده از وان کوچک (تا باسن) و گرم (سه بار در روز و به مدت چند روز) می تواند به بهبود کیست کمک کند. در صورت عفونی بودن، بزرگی و گذشتن مدت زمان زیادی از تشکیل کیست با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید به آنتی بیوتیک، تخلیه یا برداشتن کیست نیاز دارید یا خیر.

اسکین تگ (خال گوشتی)

از آنجا که اسکین تگ ها معمولاً بی خطر هستند، اغلب درمان لازم نیست. همانطور که گفته شد برخی از افراد ترجیح می دهند که آن ها را به دلایل زیبایی از بین ببرند یا از برخورد با لباس جلوگیری کنند. اگر اسکین تگ برایتان آزار دهنده است، در مورد حذف آن با پزشک صحبت کنید. پزشک از طریق برش اسکین تگ با چاقوی جراحی، قطع کردن جریان خون، سوزاندن و یا سرما درمانی آن را از بین می برد.

دانه های فوردایس

این دانه ها نیازی به درمان ندارند اما اگر به دلایل زیبایی می خواهید آن ها را از بین ببرید، می توانید گزینه های خود را با پزشک در میان بگذارید. روش های حذف شامل سوزاندن و لیزر است، اگرچه این روش ها ممکن است موجب زخم شوند.

موهای زیر پوستی یا زخم ناشی از تیغ

موهای زیر پوستی و زخم ناشی از تیغ معمولاً خود به خود از بین می روند. خودداری از حذف خشن مو و استفاده از کمپرس گرم می تواند به تسکین ناحیه آسیب دیده کمک کند. در صورت عفونت موی زیر پوستی، موضوع را با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود در میان بگذارید، وی ممکن است پماد یا آنتی بیوتیک تجویز کند.

پیشگیری از بیماری های مربوط به برجستگی واژن

در حالی که بعضی از برجستگی ها قابل اجتناب هستند، برخی دیگر به طور طبیعی رخ می دهند یا جلوگیری از آن ها دشوار است. اقدامات مناسب جهت پیشگیری از عفونت یا تحریکی که می تواند منجر به برجستگی شود، شامل:

رابطه جنسی محافظت شده با کاندوم
حفظ بهداشت فردی با دوش گرفتن منظم
خودداری از پوشیدن لباس های تنگ و آزار دهنده
استفاده از لباس زیرهایی که مانع تنفس پوست نشوند
تراشیدن مو در جهت رشد مو

توصیه می‌کنیم برجستگی واژن را جدی بگیرید و در صورت مشاهده هرگونه برجستگی عیر عادی در ناحیه واژن برای درمان مشکلات برجستگی واژن هرچه سریع‌تر با متخصص زنان و زایمان اصفهان مشورت کنید.

 


دکتر نرگس علیان

بهترین متخصص زنان و زایمان اصفهان

آدرس : اصفهان،خیابان توحید،چهارراه پلیس،مجتمع ماکان۳، طبقه اول،واحد یک

شماره تماس : ۰۳۱۳۶۲۴۲۷۵۲ ۰۹۳۳۳۱۵۰۵۰۸

جهت مشاهده پیج اینستاگرام دکتر نرگس علیان کلیک کنید

 


مطالب پیشنهادی مرتبط 

درمان افتادگی پوست بعد از زایمان

راه های درمان نفخ بعد از زایمان

برجستگی واژن چیست؟

حاملگی مجدد بعد از زایمان

سردرد بعد از بارداری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به راهنمایی؟ پیام ارسال کنید