دردهای کاذب زایمانی را بشناسید :

بهترین متخصص زنان و زایمان اصفهان | دردهای کاذب زایمانی

شناخت دردهای کاذب زایمانی

شروع زایمان علائم مختلفی دارد که انقباضات متناوب، قابل اعتمادترین علامت آن است. اما انقباضات نیز انواع متفاوتی دارد و وقوع هر کدام از جمله دردهای کاذب زایمانی ، الزاماً نشانۀ شروع زایمان نیست.
با شناخت انقباضات رحم، شما می‌توانید دردها و انقباضات واقعی زایمان را بشناسید و در زمان مناسب به بیمارستان مراجعه کنید. همچنین شناخت این علائم به شما کمک می‌کند تا در صورت شروع زایمان زودرس، آن را تشخیص دهید و برای رفتن به بیمارستان اقدام کنید.

در پایان بارداری به شکل طبیعی، هورمون‌های پروستاگلاندین و اکسی‌توسین در بدن مادر ترشح می‌شود. اکسی‌توسین یک هورمون طبیعی است که فرایند زایمان را آغاز می‌کند. نوع صنعتی این هورمون برای القای زایمان کاربرد دارد و احتمالاً شما آن را تحت عنوان آمپول فشار می‌شناسید.

اکسی‌توسین به همراه پروستاگلاندین، دردهای زایمان را تداوم می‌بخشد و باعث باز شدن دهانۀ رحم می‌شود. انقباضات زایمان معمولاً دردناک است. دردهای زایمان نیز ناشی از انقباضات ماهیچه‌های رحم و فشار روی دهانۀ رحم است.

این دردها ممکن است از کمر شروع شود و به زیر شکم برسد یا از بالای شکم شروع شود و تا لگن و کشالۀ ران نیز امتداد یابد. انقباضات اولیه ممکن است با علائم گوارشی مانند اسهال همراه باشد.

بهترین متخصص زنان و زایمان اصفهان | دردهای کاذب زایمانی را بشناسید

انقباضات براکستون هیکس یا کاذب

انقباض براکستون هیکس معمولاً با درد همراه نیست و شما حس می‌کنید که رحم شما سفت شده است و بعد از چند ثانیه، دوباره به حالت قبل برمی‌گردد. این انقباضات معمولاً ضعیف است. اگر هم شدید باشد، به مرور از شدت آن کاسته می‌شود.

این انقباضات اغلب در لگن یا جلوی شکم به وجود می‌آید و با استراحت برطرف می‌شود. انجام دادن موارد زیر می‌تواند برای کاهش انقباضات کاذب مفید باشد و اگر با انجام این حرکات، انقباضات بهتر نشد، می‌توانید با ماما یا پزشک متخصص زنان و زایمان خود تماس بگیرید:

  • مقدار زیادی آب بنوشید.
  • تغییر وضعیت بدهید. اگر ایستاده‌اید، بنشینید و اگر نشسته‌اید، دراز بکشید.
  • به پهلوی چپ دراز بکشید.

 

میزان احتمال زایمان طبیعی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به راهنمایی؟ پیام ارسال کنید