لیزر و جراحی‌ زیبایی لابیا

متخصص زنان و زایمان اصفهان | جراحی‌ زیبایی لابیا

جراحی زیبایی زنان بله یا خیر ؟

برای اینکه بدانیم چه افرادی کاندید مناسبی برای جراحی‌ زیبایی لابیا هستند ابتدا بایستی معاینه دقیق انجام شود. افرادی که افتادگی شدید ارگان‌های لگنی دارند مناسب جراحی‌های صرفا زیبایی نیستند. مورد دیگری که بایستی به آن توجه کنیم این است که روش‌های غیرجراحی (لیزر) نیاز به درمان نگهدارنده (تکرار درمان با فواصل زمانی مشخص بسته به پروتکل دستگاه) دارند تا اثربخشی‌شان حفظ شود.

آگاهی از عوارض و جزییات این روش‌ها الزامیست.

تاریخچه پزشکی، رضایت جنسی، زایمان‌ها و وضعیت بیماری‌های زنان در افرادی که درخواست جراحی زیبایی دارند مهم است. باید بدانیم با افزایش سن، در دوران بارداری، بعد از زایمان و پس از یائسگی تغییرات فیزیولوژیک و بعضا غیر قابل پیش بینی در ظاهر دستگاه تناسلی پیش می‌آید.

تبلیغات مرتبط با این جراحی‌ها باید علمی و مطابق با اصول پزشکی باشد. توصیه شده است قبل از ۱۸ سالگی این جراحی‌های زیبایی انجام نشود و حتی در صورت افتادگی ارگان‌های لگنی در صورتی که علائم شدید نیست و قابل تحمل است، جراحی‌های ترمیمی تا تکمیل تعداد فرزندان به تعویق بیفتد.

متخصص زایمان اصفهان | لیزر و جراحی‌ زیبایی لابیا

واژینوپلاستی و لابیاپلاستی

آگاهی از تفاوت روش‌های درمانی و زیبایی مهم است و پزشک هم بایستی مهارت علمی و تخصص لازم را برای این روش‌ها داشته باشد. در برخی از افراد به ویژه نوجوانانی که درخواست لبیاپلاستی یا ماموپلاستی دارند. بررسی مسائل روانی برای رد بیماری‌هایی نظیر Body Dysmorphism (خود زشت پنداری) و بررسی اعتماد به نفس بسیار مهم است. و باید با این افراد و خانواده هایشان درباره بلوغ جسمی و عاطفی مشاوره انجام شود . و از روش‌های غیرجراحی زیبایی آگاهی پیدا کنند.

مرزهای بین اقدامات لازم از نظر پزشکی مانند جراحی ترمیمی واژن / لگن و جراحی‌های زیبایی درخواستی مانند واژینوپلاستی و لابیاپلاستی مبهم است. حتی هر دو با هم می‌توانند انجام شوند.
آنچه مهم است این است که برای دستیابی به بهترین نتایج در عملکرد و ظاهر، در مورد تغییرات طبیعی بدن خود باید آگاه باشید. ارزیابی‌های روانشناختی را انجام دهید و انتظارات واقع بینانه از این روش‌ها داشته باشید.

تکنیک عمل جراحی که مورد استفاده قرار می‌گیرد بایستی با در نظر گرفتن این باشد. که هدف ترجیحی و سطح انتظارات شما چیست. براساس مقالات مختلف، مطالعات بیشتری در مورد اثربخشی طولانی مدت، ایمنی و قابلیت اطمینان تکنیک‌های غیرجراحی، به ویژه مواردی که نیازی به بستری ندارند و می‌توانند در مطب انجام شوند، مورد نیاز است.

 

مطالب پیشنهادی مرتبط و خواندنی :

 

متخصص زنان اصفهان دکتر نرگس علیان

صفحه رسمی اینستاگرام دکتر نرگس علیان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به راهنمایی؟ پیام ارسال کنید