عوارض جراحی افتادگی لگن

متخصص زنان و زایمان اصفهان | عوارض جراحی افتادگی لگن

عوارض جراحی افتادگی لگن در زنان

جراحی افتادگی لگن | انجام روش Uterosacral Ligament Suspension به منظور درمان افتادگی لگن در زنان عوارضی را به دنبال دارد. از جمله عوارضی که ممکن است روی دهد عبارت است از:

• مشکلات مربوط به بیهوشی: با استفاده از تکنولوژی های جدیدی که در زمینه بیهوشی به دست آمده است احتمال بروز عوارض مرتبط با بیهوشی بسیار اندک می باشد. جراحی می تواند با استفاده از بیهوشی اسپینال یا بیهوشی جنرال انجام شود.
  • خونریزی: به دنبال جراحی هایی که به صورت واژینال انجام می شود احتمال بروز خونریزی های سنگینی که به تزریق خون نیاز خواهد داشت بسیار نادر می باشد. هماتوم به تجمع خون در اطراف ناحیه جراحی اشاره دارد. هماتوم ممکن است به صورت خود به خود از بین رود اما احتمال عفونی شدن، استفاده از آنتی بیوتیک و تخلیه وجود دارد.
  • عفونت: قبل از جراحی افتادگی لگن در زنان به منظور پیشگیری از عفونت آنتی بیوتیک به فرد داده می شود اما با این حال احتمال بروز عفونت در واژن یا لگن وجود دارد. علائم عفونت عبارت است از بوی ناخوشایند ناشی از ترشحات واژن، تب، درد لگن یا احساس درد در شکم.
  • عفونت مثانه: در صورت استفاده از سوند، در ۶ درصد موارد جراحی افتادگی لگن در زنان احتمال بروز عفونت مثانه وجود دارد. علائم عفونت مثانه عبارت است از سوزش یا خارش هنگام دفع ادرار، تکرر ادرار و وجود خون در ادرار. عفونت مثانه با استفاده از یک دوره مصرف آنتی بیوتیک ها قابل درمان می باشد.
  • بروز لخته در عروق خونی پا یا ریه ها: برای کاهش احتمال ابتلا به این عارضه ممکن است از بیمار خواسته شود تا از جوراب های مخصوصی استفاده کند و احتمالا ممکن است به یک دوره مصرف داروی تزریقی نیاز داشته باشیم.

متخصص زنان اصفهان | افتادگی لگن

عوارض جانبی جراحی افتادگی لگن

عوارض جانبی خاصی که در ارتباط با این روش جراحی به عنوان گزینه ای برای درمان افتادگی لگن در زنان وجود دارد عبارت است از:

1. آسیب به حالب ها در ۱ تا ۱۰ درصد موارد ذکر شده است. در حین جراحی به منظور درمان افتادگی لگن در زنان متخصص زنان داخل مثانه را با استفاده از تلسکوپ بررسی می کند تا از عملکرد حالب ها اطمینان حاصل گردد. آسیب به حالب نیاز به انجام جراحی ترمیمی را به دنبال دارد.
  2. درد باسن عارضه ای کوتاه مدت می باشد که با استفاده از داروهای مسکن برطرف می گردد.
  3. یبوست نیز عارضه ای کوتاه مدت است که با استفاده از لاگزتیو، مصرف فیبر کافی و مایعات برطرف می گردد.
  4. درد هنگام نزدیکی به دلیل اسکاری که در بالای واژن روی می دهد عارضه ای نادر می باشد که به دنبال انجام جراحی در زنان ممکن است روی دهد.

مطالب پیشنهادی :