تفاوت تزریق ژل و چربی به واژن

متخصص زنان و زایمان اصفهان | تزریق ژل و چربی به واژن

تزریق ژل به واژن بهتر است یا چربی ؟

تزریق ژل و چربی به واژن عمل های زیبایی هستند که برای جوانسازی واژن و رفع شلی و افتادگی آن انجام می شوند. برای انجام این عملهای زیبایی، چربی یا ژل به پوست بیرونی لابیاهای بزرگ واژن تزریق می شود. هدف از تزریق این فیلرها حجیم کردن لابیا و رفع شلی و چروکهای آن است. اما این دو روش چه تفاوتهایی با هم دارند؟….


سایر مطالب خواندنی و آموزنده متخصص زنان و زایمان اصفهان دکتر نرگس علیان :


 متخصص زنان و زایمان اصفهان | .تزریق ژل و چربی به واژن

تزریق ژل به واژن

سه نوع ژل موقتی، نیمه موقت و دائمی وجود دارد که به واژن تزریق می شود. معمولا پزشکان از ژل نیمه موقت در تزریق ژل به واژن برای زیبایی لابیاها استفاده می کنند که ۲ تا ۵ سال ماندگاری دارد. این نوع ژل ها استاندارد و مورد تایید وزرات بهداشت هستند. ژل هایی که به واژن تزریق می شود وارداتی و اغلب کره ای هستند.

برای تزریق ژل به واژن نیازی به بیهوشی نیست و کاملا به صورت سرپایی در مطب یا کلنیک انجام می شود. تزریق ژل به واژن بدون درد است و برای تزریق از بی حسی موضعی استفاده می شود. برای حجیم کردن لابیاها معمولا ۱.۵ تا ۲.۵ سی سی ژل به لابیاماژور تزریق می شود.

تزریق چربی به واژن

برای تزریق چربی، معمولا از شکم، پهلو و یا ران خود فرد چربی برداشته می شود. چربی به کمک سرنگ به لابیای ماژور طی یک مرحله تزریق می شود. ماندگاری تزریق چربی طولانی است و مدت ماندگاری آن به شرایط بدنی شخص بستگی دارد. غالبا تا بیش از ۵ سال چربی تزریق شده ماندگاری دارد.

بعد از جذب چربی توسط بدن می توان دوباره اقدام به تزریق کرد. تزریق چربی به واژن به صورت سرپایی و بدون درد انجام می شود. برای انجام این جراحی پزشکان از بی حسی موضعی استفاده می کنند. تزریق چربی را می توان در کلنیک و یا مطب انجام داد که محیط های استریلی هستند.

 متخصص زنان و زایمان اصفهان  | 
تفاوت تزریق ژل و چربی به واژن

۸ تفاوت تزریق ژل و چربی به واژن

۸ تفاوت مهمی که قبل از تزریق ژل یا چربی به واژن باید درباره آنها بدانید، عبارت اند از:

۱- تزریق ژل به طور سطحی انجام می شود اما تزریق چربی عمقی است. امکان تزریق عمیق تر چربی باعث می شود مدت ماندگاری نتیجه عمل طولانی تر از تزریق با ژل باشد.

۲- تزریق چربی به واژن نیاز به مهارت بیشتری دارد تا تزریق ژل. چون در تزریق چربی باید از بدن شخص چربی برداشته شود و انجام این کار به تکنیک های بیشتری نیاز دارد. اما تزریق ژل به این صورت نیست و راحت تر انجام می شود.

۳- اگر بخواهیم حجم دهی بیشتری داشته باشیم، تزریق چربی به واژن نسبت به تزریق ژل به واژن هزینه کمتری دارد؛ چون اگر برای حجیم کردن لابیا به سی سی ژل بیشتری نیاز داشته باشید با توجه به وارداتی بودن ژل ها هزینه بیشتری باید پرداخت کنید. اما اگر تزریق چربی را انجام می دهید، هر اندازه چربی که نیاز باشد از هر قسمتی از بدن که مناسب تر باشد چربی برداشته می شود.

۴- تزریق ژل یا همان هیالورونیک اسید خاصیتی به جز پر کنندگی و حجیم کردن لابیاها ندارد و فقط چین و چروکها و افتادگی واژن را از بین می برد. اما کسانی که تزریق چربی به واژن را انجام می دهند نه تنها لابیای آنها حجیم می شود و فرم زیبایی می گیرد بلکه تزریق چربی خاصیت جوانسازی هم دارد. همراه چربی که از بدن شخص برداشته می شود، فاکتور رشد و سلولهای بنیادین هم وجود دارند که خاصیت کلاژن سازی و در نتیجه جوانسازی پوست واژن را دارند. این یکی از دلایلی است که باعث ماندگاری بیشتر تزریق چربی به واژن نسبت به تزریق ژل می شود.

۵- ژل سریعتر جذب بدن می شود و برای حفظ نتیجه عمل باید جلسه ترمیم را انجام دهید. چربی هم جذب بدن می شود اما این عمل در واقع یه نوع عمل پیوند به حساب می آید که دائمی است و تا زمانی که تغییرات وزنی یا بیماریها باعث تغییر میزان چربی نشوند، نتیجه تا سالها ماندگار است.

۶- در تزریق چربی، چون چربی به سرعت با پوست جوش می خورد، احتمال اینکه فیلر تزریق شده زیر پوست جابجا شود کم است. اما این احتمال برای تزریق با ژل خیلی بیشتر خواهد بود.

۷- تکنیک تزریق ژل ساده تر و عمل آن راحتتر از تزریق چربی است. مهارت پزشک در تزریق ژل چندان مسئله مهمی نیست. اما در تزریق چربی تکنیک های بیشتر و پیچیده تری وجود دارد که باعث می شود تجربه و مهارت جراح در نتیجه ی این جراحی تاثیرگذار باشد.

۸- تزریق ژل تنها برای لابیا ماژور انجام می شود. اما چربی را می توان برای مناطق دیگر مثل بالای کلیتوریس (تپه ونوس) هم استفاده کرد که باعث زیباتر شدن این ناحیه می شود.

۲ دیدگاه

  • سلام وقت بخیر .خواستم بدونم برای تزریق ژل و چربی واژن کدام دکتر ها در تهران هستند؟ و کدام روش مناسب برای قبل از زایمان است و آیا سرطان زا نمیشه این تزریق ها ؟ممنونم اگ که دقیق جواب بدین ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به راهنمایی؟ پیام ارسال کنید