چطور ترشحات بیش از حد واژن را درمان کنیم ؟

متخصص زنان و زایمان اصفهان | چطور ترشحات بیش از حد واژن را درمان کنیم ؟.

درمان ترشحات زیاد واژن

ترشحات بیش از حد واژن |   ترشحات بیش از حد واژن با توجه به علت به وجود آمدن آن باید درمان شوند. علائم التهاب واژن با برطرف کردن منبع سوزش کاهش می یابد. واژینوزیس باکتریایی و عفونت مخمری نیز با استفاده از آنتی‌بیوتیک یا داروهای ضد قارچ درمان می شوند. برای درمان تریکومونیازیس نیز از آنتی‌بیوتیک استفاده می شود. بنا به توصیه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، زنان مبتلا به تریکومونیازیس بهتر است بعد از درمان به مدت ۷ تا ۱۰ روز از رابطه جنسی پرهیز کنند.

روش درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک در افراد مختلف متفاوت است. پزشک با تجویز ترکیبی مثل تغییر سبک زندگی و دارو درمانی به فرد کمک می کند علایم و سطوح هورمونی خود را کنترل و مدیریت کند. حفظ وزن در محدوده سالم و خوردن غذاهای متنوع فاقد قند اضافی نیز به بهبود علایم این بیماری کمک می کند. مصرف قرص‌های کنترل بارداری حاوی استروژن یا پروژسترون هم برای متعادل کردن سطح آندروژن‌ها یا هرمون های مردانه مفید است.

متخصص زنان و زایمان اصفهان | چطور ترشحات بیش از حد واژن را درمان کنیم ؟

مطالب خواندنی و آموزنده دکتر نرگس علیان متخصص زنان و زایمان اصفهان :

روش های کنترل و پیشگیری از ترشحات زیاد واژن

حتی ترشحات واژن سالم هم می تواند در بعضی مواقع باعث ناراحتی شود. برای کنترل ترشحات سنگین واژینالی می توانید به روش های زیر عمل کنید:

1. از نوار بهداشتی استفاده کنید و به طور مرتب آنها را تعویض کنید تا بیش از حد مرطوب نشوند. زیرا رطوبت باعث افزایش خطر ابتلا به عفونت‌ دستگاه ادراری و واژینیت می شود.
  2.  بهتر است از لباس های زیر نخی استفاده کنید.
  3. از پوشیدن لباس زیر تنگ خودداری کنید.
  4.  از بکار بردن محصولات بهداشتی دارای مواد معطر، عامل‌های رنگ دهنده یا سایر مواد شیمیایی قوی در ناحیه تناسلی خودداری کنید.
  5.  ناحیه تناسلی را تمیز و خشک نگه دارید.
  6.  ناحیه تناسلی را از جلو به عقب پاک کنید.

متخصص زنان و زایمان اصفهان | ترشحات سفید واژن نشانه چیست ؟ - قسمت اول

ترشحات واژینالی سالم چگونه به نظر می رسند؟

ترشحات واژینالی سالم در افراد مختلف، متفاوت است. مقدار این ترشحات در طول چرخه قاعدگی تغییر می کند. به طور کلی، ترشحات واژینال سالم ممکن است نازک و آبکی یا ابر مانند به نظر برسند. ترشحات شفاف، سفید، یا شیری رنگ نیز کاملاً طبیعی هستند. در پایان دوره قاعدگی ممکن است ترشحات قهوه ای، قرمز یا سیاه رنگی را مشاهده کنید که معمولا همراه با مقداری خون است. افزایش ترشحات واژینالی ناشی از تغییرات هورمونی طبیعی در طول تخمک‌ گذاری باید بعد از تخمک‌گذاری به حالت عادی برگردد.