بررسی و درمان هموروئید

بهترین متخصص زنان و زایمان اصفهان | لیزر جهت درمان هموروئید

جراحی لیزر بواسیر (هموروئید)

امروزه جراحی لیزر بدلیل مزایای بسیار آن نسبت به جراحی سنتی رواج یافته است. در واقع نتیجه درمانی جراحی لیزر هموروئید با جراحی سنتی تفاوتی ندارد ولی بیمار در جراحی بالیزر سختی یک جراحی که همگی با سختی های آن آشنا هستند را تحمل نخواهد کرد و فرآیند جراحی لیزر بسیار راحت تر از جراحی معمولی می باشد.

تعریف هموروئید

به زبان ساده واریس سیاهرگهای (وریدهای) مخرج را بواسیر یا هموروئید گویند و واریس اتساع و گشاد شدن و پیچ در پیچ شدن سیاهرگهاست.

هموروئیدها جزء طبیعی از ساختمان مخرج هستند و به بسته شدن کامل مخرج در زمان استراحت سیستم اسفنکتری کمک می کنند و درمان بواسیر تنها در صورتی ضرورت دارد که این بواسیرها مشکل ایجاد کرده باشند.

خون که محتوای اکسیژن و مواد مغزی است توسط شریانها (سرخرگها) به مخرج رسیده و توسط سیاهرگها (وریدها) به قلب باز می گردد. جهت گردش خون همیشه یکطرفه می باشد. اگر به هر دلیلی در سر راه بازگشت خون توسط سیاهرگها مانعی ایجاد شود به تدریج فشار داخل سیاهرگها افزایش یافته و این مسئله باعث گشادی سیاهرگها و پیچ در پیچ شدن آنها (یعنی واریس وریدهای مخرج که همان هموروئید است) می شود.

در مخرج دو شبکه وریدی داخلی و خارجی وجود دارد.

انواع روش های درمانی و جراحی بواسیر | هموروئید

۱- درمان داروئی (کنسرواتیو و غیر جراحی)

۲- پمادهای ضد هموروئید

۳- لیزر هموروئید (اشعه درمانی یا فتوگواگولاسیون مادون قرمز)

۴- جراحی سنتی با چاقوی هموروئید (بواسیر)

درمان بواسیر با لیزر

درمان بواسیر به روش لیزر و به وسیله فیبر نوری و تاباندن اشعه لیزر انجام می شود. این روش در بدو ورود به دنیای بیماری های نشیمنگاهی با استقبال چشمگیر مواجه شد و به سرعت رشد کرد و بر دیگر روش های سنتی غلبه کرد.

مزایای لیزر بواسیر

• عمل لیزر هموروئید بطور سرپایی و بدون بیهوشی می باشد.
  • درد بعد از عمل با لیزر کیست مویی نسبت به جراحی سنتی بسیارکمتر و میزان خونریزی نیز کمتر است همچنین میزان عود کمتر است. زیرا در هنگام برش و برداشتن تگ پوستی با جراجی لیزر، انتهای عصب بریده شده را ترمیم می کند و در نتیجه بیمار بعد از عمل درد نداشته یا درد بسیار کمی دارد.
  • نیازی به پانسمان داخلی (توپی یا تامپون) ندارد که معمولا در جراحی سنتی اجباری و خارج کردن آن بسیار دردناک است.
  • نسبت به جراحی با چاقو در جراحی لیزر خون ریزی هنگام عمل بسیار کاهش میابد.
  • لیزر سبب کاهش عارضه بی اختیاری مقعد نخواهد شد.
  • انتقال عفونت های خطرناک مثل هپاتیت که در جراحی سنتی محتمل است درعمل با لیزر وجود ندارد.
  • بیمار سریعا می تواند پس از جراحی لیزر هموروئید به فعالیت های روزمره خود بپردازد. زیرا نیازی به بستری در بیمارستان و گرفتن بیهوشی عمومی یا بی حسی نخاعی که یکی از علل ترس بیماران است نداشته و متعاقب آن نیازی به استراحت چند روزه در منزل که از ضروریات جراحی سنتی است را ندارند و از روز بعد از عمل میتوانند به سرکار خود بازگردند زیرا بیمار بیهوشی نگرفته و درد زیادی بعد از عمل ندارد.

هزینه عمل جراحی لیزر هموروئید

میزان هزینه جراحی بواسیر بستگی به میزان وسعت و شدت بیماری دارد، زیرا هزینه عمل جراحی این بیماری را نمیتوان دقیق و بدون معاینه پیشین اعلام نمود، در این مورد پس از معاینه توسط پزشک متخصص هموروئید هزینه دقیق قابل بیان خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه های جراحی با لیزر و نحوه پوشش بیمه درمانی این بیماری اینجا کلیک نمائید.

آشنایی با سایر خدمات لیزر درمانی دکتر نرگس علیان

متخصص زنان و زایمان اصفهان