آلودگی هوا و سقط جنین

 آلودگی هوا و سقط جنین | بهترین متخصص زنان و زایمان اصفهان

 آلودگی هوا و سقط جنین خاموش ارتباط مستقیم دارد

به گزارش یورونیوز، پژوهش‌هایی که به تازگی با همکاری دانشگاه‌های مختلف چین و توسط تیمی متشکل از ۱۶ پژوهشگر انجام شد. نشان داد که میان آلودگی هوا و «سقط جنین خاموش» ارتباط مستقیمی وجود دارد. منظور از سقط جنین خاموش وضعیتی است که بدون آنکه مادر متوجه نشانه‌ای شود. بارداری متوقف شده و جنین می‌میرد. این مطلب از صفحه اینستاگرام دکتر نرگس علیان بهترین متخصص زنان و زایمان اصفهان آورده شده است.

بنا بر گزارش‌ کمپین جهانی «BreatheLife» که با همکاری برنامه محیط زیست سازمان ملل، سازمان جهانی بهداشت، ائتلاف جهانی مبارزه با تغییرات آب و هوایی و بانک جهانی راه اندازی شده است. آلودگی هوای شهر پکن ۷.۲ بار بالاتر از سطح آلودگی ایمن است و این وضعیتبرای مادرانی که در انتظار تولد نوزادی هستند، خطر سقط جنین خاموش را بطور قابل توجهی افزایش می‌دهد. در این پژوهش‌، سوابق پزشکی بیش از ۲۵۰ هزار زن باردار در پکن در یک دوره زمانی ۹ ساله از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ میلادی مطالعه شد و بررسی این سوابق نشان داد که ۱۷ هزار و ۴۹۷ زن از این تعداد (۶.۸ درصد) دچار سقط جنین خاموش شده‌اند.

 

 آلودگی هوا و سقط جنین | بهترین متخصص زنان و زایمان اصفهان

محققان همچنین دریافتند که احتمال سقط جنین با افزایش غلظت آلاینده‌ها در هوا افزایش می یابد. منظور از هوای آلوده در این تحقیق نیز، وجود ذراتی همچون دی اکسید گوگرد، ازن و مونواکسید کربن در هوا است. بنا بر گزارش‌ کمپین جهانی «BreatheLife» در ایران نیز سالانه دست‌کم ۲۸۰۷۹ نفر در اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند.

هوای آلوده خطرناک تر از بارداری پرخطر

برخی از بارداری ها به صورت خطرناک است و در این نوع بارداری جنین به خوبی رشد نمی کند. مادران دارای این نوع بارداری باید توجه داشته باشند که به هیچ وجه در هوای آلوده تردد نکنند. زیرا این موضوع سبب سقط جنینشان خواهد شد علاوه بر آن آلودگی هوا سبب زایمان زودرس هم می شود.

 


مطالب پیشنهادی مرتبط 

گوش دادن به موسیقی در دوران بارداری

تغییرات پوستی در دوران بارداری

استرس مادر و تاثیر منفی بر مغز کودک

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به راهنمایی؟ پیام ارسال کنید