سلول های پیش سرطانی در بروز سرطان دهانه رحم

متخصص زنان اصفهان | سلول های پیش سرطانی در بروز سرطان دهانه رحم

سلول های پیش سرطانی دهانه رحم

غربالگری سرطان دهانه رحم به منظور کاهش نرخ ابتلا به این بیماری انجام می شود. غربالگری سرطان دهانه رحم شامل انجام تست پاپ اسمیر و تست ویروس پاپیلومای انسانی می باشد. این ویروس که به اختصار اچ پی وی نامیده می شود در ایجاد سرطان دهانه رحم دخالت دارد.

خانم هایی که نتایج پاپ اسمیر آن ها وجود سلول های ناهنجار را نشان دهد. برای ارزیابی بیشتر تحت تست های دیگری به نام کولپوسکوپی و بیوپسی قرار می گیرند. نتایج بیوپسی یا نمونه برداری از دهانه رحم نیز بر اساس شدت به دسته های مختلفی تقسیم می گردد.

سطح بیرون دهانه رحم متشکل از سلول های سنگفرشی می باشد.این سلول های پیش سرطانی دهانه رحم به دسته های ۱،۲،۳ طبقه بندی می شوند. نوع ۱ خفیف و نوع ۲ و ۳ متوسط تا شدید می باشد.

متخصص زایمان اصفهان | سلول های پیش سرطانی دهانه رحم

این سلول ها زمانی تشخیص داده می شود که نتایج پاپ اسمیر یا تست اچ پی وی ناهنجاری هایی را در پی داشته باشد. ارزیابی بیشتر سلول های پیش سرطانی دهانه رحم با استفاده از کولپوسکوپی انجام می شود. در کولپوسکوپی متخصص زنان معاینه لگن را با استفاده از ابزاری شبیه به میکروسکوپ انجام می دهد.

در طول کولپوسکوپی این سلول ها معاینه می شوند و ممکن است نمونه برداری از دهانه رحم انجام گیرد. نتایج کولپوسکوپی و بیوپسی نشان می دهد آیا به این عارضه دچار است یا خیر.

درمان این عارضه با استفاده از فریز کردن، لیزر یا جراحی توسط متخصص زنان انجام می شود.

مطالب پیشنهادی مرتبط :

 

دکتر نرگس علیان متخصص زایمان اصفهان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به راهنمایی؟ پیام ارسال کنید