رابطه جنسی در مبتلایان به بیماری ایدز

متخصص زنان و زایمان اصفهان | رابطه جنسی در مبتلایان به بیماری ایدز

راهنمای برقراری رابطه جنسی در مبتلایان به ایدز

رابطه جنسی در مبتلایان به ایدز | ممکن است فکر کنید اگر هر دو طرف رابطه جنسی مبتلا به بیماری ایدز باشند، دیگر نیاز به مراقبت و استفاده از روش‌های امن نیست. اما باید بدانید که استفاده از روش‌های امن، شما و شریک جنسی را از ابتلا به سایر بیماری‎های آمیزشی محافظت می‎کند.

استفاده از روش‌های مکانیکی پیشگیری از بارداری مانند کاندوم، مانع ورود بسیاری از ویروس‌ها و باکتری‌های بیماری‌زا کمک می‎شود. کاندوم‌های مردانه رایج ترین شیوه پیشگیری از بیماری‌اند. در صورتی که شریک جنسی شما مایل به استفاده از کاندوم نیست می‌توانید از کاندوم زنانه که در داخل واژن قرار می‌گیرد استفاده نمایید. کاندوم‌های زنانه قیمت بالاتری دارند و ممکن است کمی زمان برای یادگیری روش استفاده نیاز باشد.

متخصص زنان و زایمان اصفهان |رابطه جنسی

نکات مهم :

1. همیشه از کاندوم جدید برای برقراری رابطه جنسی استفاده کنید.
  2. سعی کنید در صورت نداشتن حساسیت از کاندوم جنس لاتکس استفاده کنید، این کاندوم‌ها برای پیشگیری از بیماری‌های آمیزشی تولید شده‌اند.
  3. هرگز از روان کننده حاوی روغن استفاده نکنید چرا که باعث آسیب رساندن به لاتکس می‌شود. از روان کننده‌های بر پایه آب(مانند لوبریکانت) استفاده کنید.
  4. به شرایط نگه داری کاندوم توجه کنید. باید در جای خشک و خنک و به دور از نور مستقیم خورشید نگه داری شود.
  5. هرگز از کاندوم‌هایی که ظاهر سالمی ندارند( مانند؛ تاخوردگی، چسبندگی یا در بسته‌بندی آن اشکالی هست) استفاده نکنید.

روش‌های پیشگیری از بارداری در حال توسعه‌اند. قرص‌ها، تزریق ماهانه آمپول، حلقه واژنی و IUDها روش‌هایی‎اند که در افرادی که از نظر جنسی فعال هستند، برای پیشگیری از بارداری استفاده می‌شوند. برای انتخاب روش پیشگیری از بارداری حتما با متخصص زنان و زایمان اصفهان مشورت کنید تا مناسب‌ترین روش انتخاب شود.

چنانچه از نظر جنسی فعال هستید یا در گذشته رابطه جنسی داشته اید، حتما به صورت دوره‌ای و منظم از نظر ابتلا به عفونت‌های آمیزشی باید مورد بررسی قرار بگیرید. این نکته را باید در نظر گرفت که اغلب بیماری‌های آمیزشی فاقد علائم یا نشانه خاصی‌اند و حتی تا مدت‌ها می‌توانند بدون بروز علائم پیشرفت کنند.

متخصص زنان و زایمان اصفهان |رابطه جنسی و نکاتی که باید در نظر داشته باشید !

بنابراین نداشتن علائم لزوما به معنای عدم ابتلا به بیماری آمیزشی نیست. پس برای پیشگیری از انتقال و پیشرفت بیماری باید به طور دوره‌ای توسط پزشک متخصص زنان و زایمان اصفهان معاینه صورت گیرد. صادق بودن در مورد سابقه روابط جنسی یکی از راه‌های پیشگیری از انتقال عفونت‌های آمیزشی است. شما و شریک جنسی‌تان باید از سلامت جنسی و عدم ابتلا به عفونت‌های آمیزشی در طرفین اطمینان حاصل کنید.

مطالب پیشنهادی متخصص زنان و زایمان اصفهان دکتر نرگس علیان :